آینده صنعت چاپ همیشه جزو مهمترین دغدغه های صنف ماشین های اداری و چاپخانه های مختلف بوده است.

در این مقاله تلاش کردیم تا از منابع خارجی ( کمپانی های چینی و ژاپنی و وبسایتهای معتبر جهانی ) و متخصصان داخلی نظر سنجی کنیم تا مطالب با ارزشی را ارائه نماییم.

 

قطعات ریکو و کونیکا مینولتا ماشین های اداری صدیق

 

 

  • آینده چاپ دیجیتال چگونه است ؟

با شیوع ویروس کرونا در جهان صنعت چاپ دیجیتال دچار بحرانهای شدیدی شد و در ابتدا با افت 56 درصدی روبرو شد اما اکنون که ویروس کرونا مهار شده است بر اساس آمار شرکتهای تولید فناوری چاپ ( ریکو – کونیکا مینولتا – زیراکس – شارپ – کانن و … ) اکنون فروش شرکتهای فناوری چاپ به 13 درصد کمتر از زمان قبل از کرونا رسیده است.

این آمار نشان میدهد که صنعت چاپ دیجیتال دوباره در حال اوج گیری است و تقاضا دوباره به این صنعت بازگشته است.

اما با بررسی بازار داخلی صنعت چاپ دیجیتال مشاهده میکنیم که برخی از دفاتر فنی و چاپ دیجیتال در کشور یا تغییر شغل داده اند یا شغل دیگری به شغل قبلی خود اضافه کرده اند. با بررسی بیشتر این موضوع متوجه شدیم که افرادی که مجبور به این تغیرات شده اند اکثرا یا محل کسب مناسبی نداشته اند و یا دستگاههای خود را بروز رسانی نکرده اند و یا از دستگاههای مناسبی استفاده نکرده بودند و یا قیمت خدمات خود را بالاتر از حد معقول اعلام میکردند.

سپس به بررسی چاپخانه های بزرک کشور و دفاتر فنی قدیمی و معتبر اقدام کردیم و نتیجه این بررسی جالب بود : همگی به گزینه رکود در تمام اصناف اشاره میکردند و اینکه کشورمان در گذشته ها دچار تورم بود و اکنون درگیر رکود تورمی شده است.

تمامی بررسی های داخلی و خارجی ما نشان میدهد کل دنیا اکنون دچار رکود شده است و تمامی صنایع چه در داخل کشور و چه در کل دنیا در حال مبارزه با رکود هستند. ما در کشورمان رکود تورمی را بدلیل تحریمها و فشارها تجربه میکنیم و این در حالی است که جهان تنها در گیر رکود شده است.

با توجه به آینده چاپ دیجیتال تا سال 2032، نوآوری از طریق افزایش کیفیت چاپ و تطبیق پذیری در تضمین افزایش چاپ دیجیتال نقش خواهد داشت. این گزارش پیش‌بینی می‌کند که بهبود رزولوشن تا سال 2032 شاهد تغیرات بزرگی خواهد بود.

در سال 2032 چاپ دیجیتال تقریباً یک چهارم ارزش جهانی کل بسته بندی های چاپی را به ارزش 230.5 میلیارد دلار تشکیل می دهد.

 

آینده چاپ دیجیتال چگونه است ؟

 

  • چه اتفاقی ممکن است برای صنعت چاپ در آینده بیفتد؟

ارزش تخمینی بازار جهانی چاپ تجاری 411.99 میلیارد دلار در سال 2020 بود. پیش بینی می شود تا پایان سال 2026 حدود 472.35 میلیارد دلار ارزش داشته باشد، با حدود 2.24 درصد بین سال های 2021 و 2026. انتظار می رود صنعت چاپ در پنج سال آینده رشد چشمگیری داشته باشد.

در سال 2023، صنعت چاپ در برابر تأثیر عدم اطمینان اقتصادی، بحران انرژی و اختلال در زنجیره تأمین و رکود جهانی آسیب پذیر خواهد بود.

 

  • آینده چاپ جهانی چیست؟

مجموع حجم چاپ به طور کلی و بدون تغییر در 49.5 تریلیون برگه A4 بین سال‌های 2022 و 2024 پیش‌بینی می‌شود.

در مدت مشابه، ارزش کلی سال به سال 1.3 درصد به صورت واقعی افزایش می‌یابد، از 818 میلیارد دلار در سال 2022 به 874 میلیارد دلار در سال 2024 میرسد که هنوز هم ارزشمندی و پتانسیل بالقوه  این صنعت را نشان می‌دهد.

 

  • در صنعت چاپ ایالات متحده آمریکا چه می گذرد؟

درآمد چاپ طی پنج سال گذشته با 3.0 درصد کاهش به 82.9 میلیارد دلار کاهش یافته است که شامل کاهش 3.4 درصدی تنها در سال 2023 است، البته که سود 4.1 درصد از درآمد ایالات متحده را تشکیل می دهد.

آمریکا بزرگترین وارد کننده کاغذ در جهان است و بیشترین صادرات کتاب در جهان را هم داراست.

رقابتهای دیجیتال تقاضای مصرف کننده را کاهش داده است.

 

صنعت چاپ ایالات متحده آمریکا در چه وضعیتی است ؟

 

  • آینده صنعت چاپ دیجیتال چگونه است ؟

چاپ دیجیتال نیز در حال افزایش است. در واقع، انتظار می‌رود تا سال 2026 از 17.2 درصد صنعت در سال 2021 به 21.6 درصد برسد.

این اعداد نشان می‌دهد که تحقیق و توسعه برای چاپ دیجیتال به تمرکز اصلی در سراسر صنعت تبدیل خواهد شد و تکنولوژی های نوین تحولات بزرگی در این صنعت ایجاد خواهد کرد.

 

  • آینده صنعت چاپ عکس چگونه است ؟

ارزش بازار جهانی چاپ عکس در سال 2022 معادل 20.41 میلیارد دلار آمریکا بود.

پیش بینی می شود ارزش بازار تا سال 2028 به 29.19 میلیارد دلار برسد.

چاپ عکس (عکاسی) اساساً تولید مجدد یک عکس تمام شده بر روی کاغذ یا رسانه های دیگر برای مشاهده است.

 

  • آیا صنعت چاپ در سال 2023 مرده است؟

در دنیایی که فناوری دائما در حال پیشرفت است و بازاریابی دیجیتال رواج بیشتری دارد، به راحتی می توان تصور کرد که روش های بازاریابی سنتی، مانند چاپ، در حال منسوخ شدن هستند اما حقیقت این است که چاپ در سال 2023 به دور از مرگ است و همراه با تکنولوژی های نوین در حال آماده شدن برای ورود به عصر جدیدی است.

 

  • آیا صنعت چاپ زنده خواهد ماند؟

همانطور که تحقیقات بین المللی نشان میدهد، رسانه‌های چاپی هنوز در حال از بین رفتن نیستند و در واقع شاهد اندکی تجدید حیات هستند. بنابراین، با وجود این واقعیت که بسیاری از شرکت‌ها در حال حاضر کمتر از سال‌های گذشته برای چاپ هزینه می‌کنند ولی رونق به این بازار بر خواهد گشت.

 

  • فناوری جدید چاپ در سال 2023 چیست؟

یکی دیگر از روندهای چاپ دیجیتال که احتمالاً در سال 2023 معرفی می شود، فناوری چاپ پاک شدنی است.

تمام محتویات نشان داده شده بر روی یک تکه کاغذ را می توان به راحتی با این فناوری پاک کرد.

 

  • آینده چاپ جهانی تا سال 2026 چگونه است؟

در تمام بسته‌بندی‌های چاپی ارزش جهانی به صورت واقعی از کمتر از 800 میلیارد دلار در سال 2016 به 843 میلیارد دلار در سال 2026 افزایش می‌یابد. حجم چاپ از معادل 49.2 تریلیون چاپ A4 به 43.4 تریلیون در طول دوره کاهش یافته است، اما این میزان نسبت به سطح سال 2020 افزایش یافته است.

 

  • صنعت چاپ چگونه در حال تغییر است؟

چاپ دیجیتال به سرعت از آنالوگ پیشی می گیرد، با این حال، به طور کامل جایگزین آن نمی شود.

انتظار می‌رود که چاپ آنالوگ تا سال 2027 نرخ رشد 0.8 درصدی داشته باشد.

در مقایسه، انتظار می‌رود بازار چاپ دیجیتال با رشد 5.7 درصدی و رسیدن به ارزش تخمینی 189.8 میلیارد تا سال 2027 برسد.

 

  • آینده صنعت جوهر چیست؟

انتظار می رود اندازه بازار جوهر چاپ از 17,565.74 میلیون دلار در سال 2023 به 20,058.91 میلیون دلار تا سال 2028 افزایش یابد، در 2.69٪ در طول دوره پیش بینی (2023-2028) به دلیل تأثیر COVID-19 در سال 2020، کارخانه های تولیدی مختلف تعطیل شدند و تقاضا برای بسته بندی کاهش یافته است.

 

  • آینده چاپخانه ها چگونه است ؟

انتظار می رود بین سال های 2022 و 2027 صنعت چاپ آنالوگ شاهد رشد 0.8 درصدی باشد. انتظار می رود صنعت چاپ دیجیتال شاهد رشد 5.7 درصدی باشد.

پس از بررسی های فراوان دریافتیم که شرکتهای سازنده دستگاههای چاپ در حال حاضر اولویت اصلی خود را در متحول کردن آینده صنعت چاپ قرار داده اند و فروش محصولات را در رده بعدی قرار داده اند تا جایی که تکنیک‌های چاپ رقیب را کپی برداری میکنند تا سهم بازار بیشتری داشته باشند.

 

  • پیشرفته ترین تکنولوژی چاپ چیست؟

چندین نوآوری قابل توجه در چاپ وجود دارد، اما جوهر افشان پیشرفته ترین فناوری چاپ را حفظ می کند.

این فناوری چاپ دیجیتال در حال تکامل را می توان با برخی از بهترین راه حل های جوهر نیز ترکیب کرد. آنها حتی در حال ایجاد جوهر رسانا هستند و از ذرات نانو استفاده می کنند.

 

  • آیا پرینت سه بعدی آینده ای دارد؟

توسعه نرم افزارهای جدید چاپ سه بعدی را در دسترس تر و کاربر پسندتر کرده است و امکان طراحی و آماده سازی قطعات برای چاپ را آسان تر می کند. به طور کلی، چشم انداز مواد در چاپ سه بعدی در سال 2023 افزایش تنوع، عملکرد و پایداری است.

 

آیا پرینت سه بعدی آینده ای دارد؟

 

  • آینده تبلیغات چاپی چیست؟

متاسفانه، مطالعات اخیر نشان می دهد که انتظار می رود بازار جهانی چاپ امسال از 31.84 میلیارد دلار در سال 2021 به 31.64 میلیارد دلار در سال 2023 کاهش یابد و در نهایت در سال 2026 به 28.4 میلیارد دلار برسد.

 

آینده تبلیغات چاپی چیست

 

 

  • آیا رسانه های چاپی در آینده زنده خواهند ماند؟

چاپ در حال تکامل است با وجود کاهشی که در چند سال گذشته تجربه کرده است، صنعت در حال تغییر است و آینده خوش بینانه به نظر می رسد. به دلیل گسترش بی‌سابقه‌ای که این صنعت در حال تجربه است، آینده رسانه‌های چاپی به دنبال بهبودی است.

 

  • چرا چاپ هنوز مهم است؟

مطالعات نشان می‌دهد که ما می‌توانیم اطلاعات خوانده شده در چاپ را بهتر از زمانی که آن‌ها را آنلاین می‌خوانیم، حفظ کنیم.

از آنجایی که چاپ قابل لمس است و تاثیر دارد، مغز می‌تواند آن را آسان‌تر پردازش کند، بنابراین یادآوری را افزایش می‌دهد

 

  • آیا چاپ برمی گردد؟

سال 2023 است و چاپ بسیار زنده است و در حال حاضر با تجدید حیات روبرو است. لازم به ذکر است که مصرف کنندگان عمومی به میزان بیشتری نسبت به بخش بازاریابی B2B طرفدار آن هستند.

طبق گزارش گاردین، فروش کتاب‌های الکترونیکی از سال 2016 چهار درصد در سال کاهش یافته زیرا نسل‌های جوان اشتیاق برای خرید کتاب چاپی را افزایش داده اند.

 

  • آیا چاپ یک صنعت رو به مرگ است؟

در حالی که اکنون صنعت چاپ مانند قبل از کرونا نشده است ، اما همیشه جایی برای محصولات چاپی وجود خواهد داشت.

به همین ترتیب، در حالی که اشتغال در صنعت چاپ برای بیش از یک دهه کاهش یافته است، این صنعت برای کارگران بی‌شماری در سراسر جهان همچنان یک صنعت مهم است.

 

  • چرا چاپ روزنامه و مجلات در حال مرگ است ؟

تغییر تکنولوژی تأثیر عمیقی بر صنعت رسانه‌های چاپی داشت: روزنامه‌ها و مجلات سنتی برای رقابت با دسترسی فوری و راحتی فراهم شده توسط رسانه‌های دیجیتال تلاش می‌کردند، که منجر به کاهش خوانندگان چاپی شد.

 

  • چرا چاپ رو به کاهش است ؟

در چند سال گذشته، با افزایش تعداد نشریات آنلاین و همه‌گیری کووید-19، شاهد کاهش تعداد چاپی بوده‌ایم که بیشتر مردم برای سرگرمی خود به رسانه‌های دیجیتال روی آورده‌اند. رقبایی مانند مجلات به شدت تحت تأثیر رقابت های آنلاین مانند اینستاگرام قرار گرفته اند.

 

  • آخرین فناوری های چاپ چیست ؟

چاپ UV این فرآیند در صنعت چاپ به طور فزاینده ای محبوب می شود زیرا سازگار با محیط زیست و کارآمدتر است. یکی از مزایای اصلی چاپ UV این است که در مقایسه با روش های چاپ سنتی، انرژی کمتری مصرف می کند و بوی سمی کمتری تولید می کند.

 

چاپ uv

 

 

  • آیا صنعت چاپ بر اساس تقاضا در سال 2023 ارزش دارد ؟

اقلام دکور خانه هرگز کهنه نمی شوند زیرا مردم همیشه می خواهند خانه خود را نو و ارزش زندگی در آن نگه دارند. بنابراین، فروش چاپ بر اساس تقاضای این محصولات هنوز در سال 2023 سودآور است. در اینجا داغ ترین سوله ها برای دکوراسیون خانه در سال 2023 آورده شده است: پوستر، زیرانداز، بالش، پتو، سبد و غیره.

 

  • آیا رسانه های چاپی مرده اند یا بهتر می شوند ؟

رسانه های چاپی نمرده اند تکامل یافته اند , رسانه های چاپی سنتی هنوز نقشی حیاتی برای بازاریابی در دنیای فناوری پیشرفته امروزی ایفا می کنند. شاید یک آگهی روزنامه چاپی بهترین انتخاب برای هزینه های تبلیغاتی شما نباشد، اما همه چیز به مخاطب هدف شما بستگی دارد.

 

  • چرا رسانه های چاپی زنده خواهند ماند ؟

تعدادی از تحقیقات علمی و مطالعات انجام شده در طول سال ها نیز نشان داده است که افراد می توانند اطلاعات را در چاپ بهتر از خواندن آن بر روی صفحه نمایش حفظ کنند. زیرا چاپ فیزیکی است. با خواندن و احساس کاغذ، مغز می تواند آن را آسان تر پردازش کند و در نتیجه یادآوری را افزایش می دهد.

 

  • آیا رسانه های چاپی رو به کاهش است ؟

شکی نیست که صنعت رسانه های چاپی از نظر تجارت در حال نزول بوده است. با ظهور ارتباطات دیجیتال و پلتفرم های مختلف آنلاین، محتوای دیجیتال به آرامی صنعت را در دست گرفته است. اینترنت هزینه تولید و توزیع اطلاعات را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد

 

  • آینده چاپ جوهر افشان تا سال 2027 چگونه است ؟

چشم انداز رشد جوهر افشان در آینده خوب است، به ویژه در بسته بندی، با میانگین 7.8٪ از ارزش بین سال های 2022 و 2027، 8.8٪ در حجم چاپ.

 

  • چه فناوری جدیدی در سال 2024 عرضه می شود ؟

در سال 2024، می‌توان انتظار داشت که برنامه‌ها و الگوریتم‌های پیچیده‌تر هوش مصنوعی را ببینیم که می‌توانند وظایف پیچیده‌ای را انجام دهند و با دقتی شبیه انسان تصمیم بگیرند. ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند به تشخیص بیماری‌ها، توسعه برنامه‌های درمانی شخصی‌سازی شده و تجزیه و تحلیل حجم وسیعی از داده‌های پزشکی برای شناسایی الگوها و روندها کمک کنند.

 

  • آینده چاپ فلکسوگرافی تا سال 2025 چگونه است ؟

به دلیل افزایش تقاضا برای چاپ بسته بندی، بازار فلکسو در سال 2025 به 181 میلیارد دلار خواهد رسید. بر اساس آخرین تحقیقات انحصاری اسمیترز، ارزش جهانی چاپ فلکسوگرافی از 167.7 میلیارد دلار در سال 2020 به 181.1 میلیارد دلار در سال 2025 با نرخ رشد مرکب سالانه 1.6 درصد در قیمت های ثابت افزایش خواهد یافت.

 

  • آیا پرینت سه بعدی در حال رشد است ؟

گزارش اجمالی اندازه بازار جهانی پرینت سه بعدی در سال 2022 برابر با 16.75 میلیارد دلار بود و پیش بینی می شود با نرخ رشد مرکب سالانه 23.3 درصد از سال 2023 تا 2030 رشد کند.

 

  • آینده چاپ فلکسوگرافی تا سال 2027 چگونه است ؟

در گزارش آینده چاپ فلکسوگرافی تا سال 2027، پیش‌بینی می‌شود که فلکسو طی پنج سال آینده به میزان 2.1 درصد رشد کند و بازار تا سال 2027 به 205 میلیارد دلار برسد. تنها در سال 2022، تولید جهانی به 449.7 میلیارد متر مربع خواهد رسید.

 

  • آیا رسانه های چاپی هنوز هم محبوب هستند ؟

صنعت رسانه‌های چاپی در سال‌های اخیر شاهد تغییر قابل توجهی بوده است و جایگزین‌های دیجیتال به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌اند.

با وجود این روند هنوز هم افرادی هستند که خواندن کتاب ها و روزنامه های چاپی را به همتایان دیجیتالی خود ترجیح می دهند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

Call Now Button